"Soi kunniaksi Luojan". Janne Maarala, piano.

ti 9.7. klo 18.00
Janne Maarala. Kuva: Sini Pennanen

Savonrannan kirkko

Monipuolinen pianotaiteilija Janne Maarala esittää konsertissa virsisovituksiaan, negrospirituaaleja ja pari omaa klassisempaa sävellystään. Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelmamaksu 10 euroa.

Pari vuotta sitten Helsingistä Pohjois-Karjalaan muuttanut monipuolinen pianotaiteilija Janne Maarala konsertoi Savonrannan kirkossa otsikolla Soi kunniaksi Luojan. Konsertissa myös yleisöllä on mahdollisuus toivoa lempivirsiään tai muita toivekappaleitaan. Yleisön toiveisiin taitavana improvisoijana ja jazzpianistina tunnettu Maarala loihtii sovituksen ja muunnelmat lennosta.

Janne Maarala on toiminut päätoimisena ja laaja-alaisena musiikin ammattilaisena - orkesterinjohtajana, pianistina, säveltäjänä ja sovittajana - vuodesta 2000 lähtien. Hän on esiintynyt soolopianistina ja yhtyeidensä kanssa mm. festivaaleilla, konserttisaleissa, kirkoissa, laivoilla sekä jazzklubeilla. Sibelius-Akatemian jazzlinjalta vuonna 2005 valmistunut musiikin maisteri on kouluttautunut myös ympäristonsuojelutieteen ja kehopsykoterapian aloille.

Suomen Kulttuurirahasto myönsi Maaralalle vuonna 2020 yhden vuoden taiteilija-apurahan hänen projektiinsa "Taidetta hoitolaitoksiin - 150 pianokonserttia vuodessa". Janne Maarala on julkaissut neljä albumia, joita on saatavana kirkkokonsertin yhteydessä.
  • Musiikki Musiikki

Savonrannan kirkkopiiri