Oopperajuhlamessu Olavinlinnassa

su 14.7. klo 10.00
Oopperajuhlamessu Olavinlinnassa 14.7. klo 10

Olavinlinna, Linnankatu 7, Savonlinna

Oopperajuhlamessua vietetään tänä kesänä kirkastussunnuntaina 14.7. Messussa saarnaa hiippakuntamme piispa Mari Parkkinen.

Messussa toimii liturgina Rantasalmen aluekappalainen Emiliana Skoog. Musiikista vastaavat Savonlinnan seurakunnan yhdistyneet kuorot ja Savonlinnan Orkesteri. Musiikkia johtaa Minna Raassina. Oopperajuhlien solistivieras on basso Sakari Topi.

Oopperajuhlamessun toteutukseen osallistuu Savonlinnan Kalevalaiset Naiset ry. Kalevalaiset naiset vaalivat kansallispukujen perinnettä nykyajassa ja messuvierailla onkin mahdollisuus ihailla Olavinlinnassa upeita kansallispukuja. Kalevalaiset Naiset kannustavat ihan kaikkia messuvieraita saapumaan Olavinlinnaan kansallispuvussa, muinaispuvussa, perinnepuvussa tai kansanpuvussa.

KIRKKOKYYDIT OLAVILINNAAN. Huom. ilmoittautuminen.

Kirkkokyytiin ilmoittautuminen Savonlinnan kirkkoherranvirastoon ma-pe klo 9-12, puh. 015 576 800.

-Kirkkokyyti Rantasalmelta: Oopperajuhlamessuun lähtö Kirkkorinteeltä klo 8.45. Ilmoittautumisaika Oopperamessun kyytiin päättyy to 4.7. klo 12.

-Kirkkokyyti Enonkoskelta: Lähtö vanhustentalojen kerhohuoneelta (Tervarannantie 12) klo 9 ja pysähtyminen vielä kirkolla (Kirkkotie 2) noin klo 9.15 maissa. Enonkoskentien varresta voi tulla vielä kyytiin. Paluu jumalanpalveluksen jälkeen samaa reittiä takaisin. Ilmoittautuminen kirkkoherranvirastoon viimeistään maanantaina 8.7.

-Kirkkokyyti Kerimäeltä: Kerimäen seurakuntatalolta klo 9. Niskavuorenportin pysäkiltä klo 9.15. Ilmoittautuminen kyyteihin viimeistään keskiviikkona 10.7.

-Kirkkokyyti Punkaharjulta: Punkaharjun seurakuntatalolta klo 9. Kulennoisten koululta klo 9.15. Ilmoittautuminen kyyteihin viimeistään keskiviikkona 10.7.

-Kirkkokyyti Savonrannalta: Ilmoittautuminen kyyteihin viimeistään keskiviikkona 10.7. henrik.koponen@evl.fi tai p. 044 776 8052

-Kirkkokyyti Sulkavalta: Lähtö Sulkavan seurakuntatalolta klo 8.45. Ilmoittautuminen viimeistään perjantaina 5.7.
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä
  • Musiikki Musiikki
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Järjestäjä