Tapulituvan avajaisia vietettiin tiistaina 5.6.

Lähetyssihteeri Tiina Rankila kiitti avajaisissa vapaaehtoisia upeasta työpanoksesta.

Tapulitupa toimii Kerimäen kirkon kellotapulissa

Lähetystyön käsityömyymälä ja koko kylän kohtaamispaikka Tapulitupa on taas avoinna Kerimäen kirkon kellotapulissa elokuulle asti. Kesäkauden avajaisia vietettiin helteisessä säässä ja mukavan viileänä pysynyt Tupa täyttyi vieraista ja iloisesta puheensorinasta.

Avajaispuheessaan lähetyssihteeri Tiina Rankila kiitti kaikkia Tapulituvan valmisteluissa mukana olleita: "Lähetyksen vapaaehtoiset ovat ahkeroineet monin tavoin. Meillä on Tapulitupa täynnä laadukkaita myyntituotteita ja kaikki on myös aseteltu kauniisti esille. Kiitos myymälän rakentamisesta Eeva ja Heikki Mielonen, Riitta ja Eero Malinen, Sirkka-Liisa Räinä, Anneli Wirkola, Satu Mäkäläinen, Mirja Immonen ja Anni Kortelainen. Kiitos myös avajaiskahvituksen järjestämisestä Ulla Kammoselle sekä Sadulle ja Sirkka-Liisalle."

Tapulitupa on nyt avoinna 10.8. asti ti-la klo 10-13.30 ja 14-17.30. Myytävänä on vapaaehtoisten valmistamia matkamuistoja ja käsitöitä. Myymälän toiminnasta vastaa tänä kesänä Mirja Immonen yhdessä vapaaehtoisten kanssa. Kesäkaudella 2023 Tapulituvassa vieraili huikeat 12 000 kävijää ja myös tästä kesästä odotetaan vilkasta.  Tapulituvan toimintaan voi vieläkin ilmoittautua vapaaehtoiseksi esimerkiksi jututtamaan vieraita.

Kristiina Rankila päätti avajaiset rukoukseen: "Rakas Taivaallinen Isämme. Kiitämme siitä, että meillä on täällä Kerimäen kirkonkylässä kirkonkylän kruununa kirkko, joka kertoo menneitten sukupolvien uskosta ja perinnöstä, jonka he ovat halunneet välittää tulevillekin sukupolville. Kiitos siitä, että olemme saaneet tehdä tästä Tapulituvasta lähetyksen käsityömyymälän ja kohtaamispaikan. Siunaa heidät kaikki, jotka ovat tehneet ja lahjoittaneet nämä käsityötuotteet tänne lähetyksen hyväksi myytäviksi. Siunaa Mirjan työ täällä. Siunaa jokainen matkalainen, joka täällä kohdataan. Siunaa kaikkea seurakuntamme tukemaa lähetystyötä. Siunaa kaikki nimikkolähettimme. Saakoon Tapulitupa muistuttaa meitä kaikkia evankeliumin ilosanomasta ja siitä, että meillä kaikilla on yhteinen tehtävä välittää Jumalan rakkautta sanoin ja teoin, lähelle ja kauemmaksikin, aina maailman ääriin."

Sirkka-Liisa Räinä (vas.) ja Mirja Immonen palvelemassa kesän ensimmäisiä asiakkaita.

Lähetyssihteeri Tiina Rankila kiitti puheessaan vapaaehtoisia upeasta työpanoksesta.

Tapulituvan tuotteet ovat lähetystyön vapaaehtoisten valmistamia.

Wed Jun 05 15:03:00 EEST 2024