Hanne-Maaria Rentola palaa Sulkavan kappeliseurakunnan aluekappalaiseksi 1.7. alkaen

Sulkavan aluekappalainen Hanne-Maaria Rentola kutsuttiin Mikkelin hiippakunnan piispan eritysavustajaksi 1.1.2024-31.12.2026. Rentola on ilmoittanut palaavansa aluekappalaisen virkaan 1.7.2024 alkaen.

”Kun otin erityisavustajan tehtävän vastaan, meillä oli suunnitelma, että muuttaisimme mieheni kanssa molemmat Mikkeliin. Mieheni työasiat eivät kuitenkaan järjestyneet niin, että se olisi ollut mahdollista. Siksi päädyin siihen, etten jatka koeajan jälkeen erityisavustajana”, Rentola kertoo päätöksen taustoista. ”Työ piispan erityisavustajana on ollut erittäin kiinnostavaa. Olen oppinut paljon uutta ja olen hyvin kiitollinen tästä kokemuksesta.”

Rentola on vuosilomalla 30.7. asti ja palaa tuttuihin työkuvioihin Sulkavalle 31.7. alkaen.

Rentolan viransijainen Sallamari Hyrkäs palaa II seurakuntapastorin virkaansa.

2024-07-01 07:57:04.0